klasy II i III

Jak mawia przysłowie ,,Wszystko co dobre szybko się kończy’’, tak też było z feriami zimowymi. Po powrocie do świetlicy szkolnej uczniowie chętnie podzielili się swoimi wrażeniami z zimowych wyjazdów.

Nowy semestr uczniowie rozpoczęli karnawałowo. Poznali takie pojęcia jak: maskarada, potańcówka, bal, karnawał, ostatki. Zapoznali się z historią i zwyczajami karnawałowymi z różnych stron świata. Podczas zajęć plastycznych uczniowie wykonali karnawałowe maski, czapeczki papierowe i stroje balowe oraz wykonali clowna o imieniu Marcel.

Drugi tydzień lutego upłynął nam bardzo smakowicie, ponieważ obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pizzy. Uczniowie poznali historię powstania pizzy i ciekawostkami związanymi z ulubioną potrawą większości ludzi. Poznali dania z różnych stron świata i tworzyli przepisy kulinarne na własną ulubioną pizzę. Zajęcia urozmaiciły prace plastyczne wykonywane przy użyciu plasteliny, ciastoliny, papierowych torebek i talerzyków. Uczniowie w formie zabawy otworzyli własną restaurację, w której codziennie wypiekali pyszne pizzę.

Następny tydzień przebiegał w atmosferze walentynkowej. Poranne pogadanki na zajęciach opierały się o wyjaśnianie słów: miłość, przyjaźń, szacunek. Wszystkie prace plastyczne wykonane były w kolorach czerwieni i różu. Wychowawcy świetlicy zorganizowali dla uczniów Pocztę Walentynkową oraz z pomocą uczniów udekorowali salę.

W związku z obchodami Światowego Dnia Kota poznawaliśmy rasy, obyczaje, przyzwyczajenia kotów oraz rozmawialiśmy na temat obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt w domu. Czytaliśmy ciekawostki i opowiadania o zwierzętach oraz wykonaliśmy wiele kreatywnych prac plastycznych z wizerunkiem kotów. Dzieci chętnie dzieliły się informacjami na temat swoich ulubieńców i wykonywały prace plastyczne ,,Mruczący przyjaciele’’ oraz ,,Nasi pupile’’.

Bardzo ważnym tematem kończącym miesiąc luty był temat ,,Bezpieczeństwo w sieci”. Omówiliśmy kwestie bezpiecznego korzystania z internetu oraz zagrożeń jakie niesie za sobą nierozważne posługiwanie się nieznanymi nam stronami internetowymi. Na zajęciach uczniowie wykonali swoje własne laptopy, a także stworzyli ,,Dziecięcy mózg radzi’’ i ,,Pajęczynę sieci’’, czyli ABC zdrowego korzystania z internetu.

W lutym kontynuowaliśmy realizację dwóch projektów: „Jak to powiedzieć? Jak to napisać? Czyli trudne słowa nie takie trudne”, podczas którego uczniowie ćwiczyli wymowę i pisownię słów, które brzmią bardzo podobnie oraz „Coś z niczego, czyli recyklingowy zawrót głowy”, w ramach którego dzieci wykonywały prace plastyczne z materiałów z recyklingu.

Rozpoczęliśmy też kolejne projekty: ,,Moje czasopismo’’, którego założeniem jest zachęcanie do czytania przez dzieci czasopism, rozwiązywania krzyżówek, wyszukiwania ukrytych elementów i czytania ciekawostek oraz ,,Z dziećmi w świat przysłów’’, gdzie uczniowie poznają znaczenie różnych przysłów z których korzystają na co dzień.

        Podczas popołudniowych Poczytajek słuchaliśmy: B. Gawryluk „Baltic – pies, który płynął na krze”, T. Justyniarski „Psie troski”. Czytaliśmy też „Dzieci z Bullerbyn” A. Lindgren, „Afryka Kazika” Ł. Wierzbickiego. Zaczęliśmy kolejną część przygód Mikołajka pt. „Nowe przygody Mikołajka” S. Goscinnego.

 

Wyszukaj

tekst alternatywny

Zakątek SK Caritas

tekst alternatywny

e-Świetlica

tekst alternatywny

e-WF

tekst alternatywny

Szkoła uczestniczy w programie:

Skip to content