2023 – luty

Drugi semestr rozpoczął się przed feriami zimowymi. Po powrocie do szkoły 14.02 świętowaliśmy Walentynki. Z okazji święta zakochanych działała  poczta walentynkowa, każde dziecko mogło stworzyć własny list, laurkę dla osoby, która darzy uczuciem. Powstało papierowe drzewo miłości z serc. W kolejnym dniu odbyły się przygotowania do dnia kota wykonanie pracy technicznej / plastycznej (przestrzenny kotek) oraz zapoznanie się z rasami kotów i historią domowego kota.
W kolejnych dniach z okazji tego święta poznaliśmy wiele informacji na temat tych zwierząt, obejrzeliśmy filmy na temat ich życia, poznaliśmy kocie zwyczaje. Wykonaliśmy prace plastyczno- techniczną- wizerunek kota z kształtu własnej dłoni.

W związku z Międzynarodowym Dniem Listonosza wykonaliśmy  kolorowe koperty metodą origami. Rozmawialiśmy  i oglądaliśmy projekcje  o pracy listonosza i doręczycieli przesyłek. Była wesoła zabawa w ,,ciepło- zimno”. W tym tygodniu wysłuchaliśmy słuchowiska w których bohaterami były zwierzęta.

W ramach edukacji filmowe obejrzeliśmy  film ,,Kot w butach”, ,,To nie wypanda.

Piękna pogoda dopisała więc sporo czasu spędziliśmy na świeżym powietrzu  na zabawach integracyjno-ruchowych.

Wysłuchaliśmy słuchowiska Juliana Tuwima ,,Cień”, ,,Cudaczek Wyśmiewaczek”, ,,Słowik” oraz inne.

W ramach realizacji projektu „ Podróże małe i duże” Tym razem wyruszyliśmy do pięknego miasta Gdańska, poznając jego historię i zabytki. Wykonaliśmy też statki metodą origami.

Tydzień bezpiecznego internetu to zapoznanie uczniów z zasadami bezpiecznego korzystania
z internetu, wypisanie zasad bezpiecznego Internetu w formie plakatu na podstawie wypowiedzi uczniów. W kolejnym dniu rozmawialiśmy o bezpieczeństwie  w sieci poznaliśmy historie pierwszego telefonu oraz tego jak powstał Internet i skąd się bierze w naszych domach.  Omówiliśmy zasady bezpiecznego korzystania z telefonów i innych urządzeń z dostępem do internetu oraz wykonaliśmy plakat „ dzień bezpiecznego internetu”. W tym tygodniu odbyły się  również zajęcia na temat plusów oraz minusów funkcjonowania Internetu, uzależnienie oraz ryzyko rozmowy z obcymi ludźmi. Wykonanie laptopów z tektury- zaprojektowanie własnej tapety oraz designu.

Odbyło się czytanie bajek filozoficznych ze zbioru opowiadań Michel Piquemal „Bajki filozoficzne”, rozważania nad wybranymi utworami: „Trzy sita”, „Złodziej siekiery”, „Nauki mędrca”.

Mieliśmy zajęcia o kolorach. Rozmawialiśmy o ich znaczeniu w kontekście psychologiiczno-społecznym. Dzieci uczestniczyły w zajęciach i zabawach związanych z rozróżnianiem podstawowych
i pochodnych barw oraz ich wpływem na nasze emocje. W tygodniu bajek i baśni zapoznaliśmy się poprzez filmik edukacyjny z różnicami między bajką a baśnią. Uczniowie wykonali wspólnie pracę malując „domek z piernika”. Wysłuchaliśmy bajki o Jasiu i Małgosi, a w ramach podsumowania zajęć sprawdziliśmy swoją wiedzę na temat baśni rozwiązując quiz. Co tydzień odbywały się zajęcia taneczno-ruchowe na małej sali gimnastycznej.

Ponadto mieliśmy zajęcia w ramach projektu zrób to sam „jak maluje zima” prezentacja na temat szadzi i szronu oraz zapoznanie dzieci z zimową aurą, która potrafi pięknie zdobić szyby ponadto wykonaliśmy prace plastyczne zimowe drzewa. Powstała przepiękna wystawa prac.

Wyszukaj

tekst alternatywny

Zakątek SK Caritas

tekst alternatywny

e-Świetlica

tekst alternatywny

e-WF

tekst alternatywny

Szkoła uczestniczy w programie:

Przejdź do treści