klasy II i III

W pierwszym tygodniu marca uczniowie poznali polskie legendy pochodzące z różnych regionów naszego kraju. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się co oznacza słowo legenda, która przybliżyła nam historię naszego narodu. Poznali takie legendy jak: „Legenda o Smoku Wawelskim”, „Legenda o Złotej Kaczce”, „Legenda o Panu Twardowskim”, „Legenda Toruńskie Pierniki’ a także najbliższe nam czyli związane z Poznaniem „Legenda o Poznańskich Koziołkach”, „Legenda o Założeniu Poznania”, „Legenda o Rogalach Świętomarcińskich”.

Na podsumowanie pierwszego tygodnia marca uczniowie z chęcią rozwiązywali quiz pt. „Polskie legendy”. Wykonane przez uczniów zróżnicowane prace plastyczne dotyczące legend z wykorzystaniem różnych materiałów pozwoliły na rozwój wyobraźni i fantazji twórczej dzieci.

W drugim tygodniu marca obchodziliśmy Dzień Kobiet. Uczniowie zostali zapoznani z historią obchodów tego święta, a także dzięki książce pt. „Nadzwyczajne wspaniałe kobiety, które zmieniły świat”, poznali trzynaście pasjonujących życiorysów niezwykłych i utalentowanych kobiet, które na trwałe zapisały się na kartach historii, zmieniając oblicze świata.

Uczniowie wykonali upominki dla mam, sióstr, koleżanek. Wykonane zostały laurki i kwiaty różnymi technikami plastycznymi.

Kolejny tydzień rozpoczęliśmy na rozmowach o zasadach zdrowego żywienia. Odbyły się pogadanki na temat znaczenia zdrowego odżywiania i ruchu w życiu człowieka oraz jak ważny jest sen i odpoczynek. Uczniowie obejrzeli serie filmów edukacyjnych pt. „Ministerstwo Zdrowia – Instytut Żywności i Żywienia – Staś i Ola” oraz wykonali mnóstwo prac plastycznych dzięki czemu w świetlicy zrobiło się smacznie, zdrowo i kolorowo.

W czwartym tygodniu marca przywitaliśmy kolejną porę roku – wiosnę. Nasze codzienne pogadanki dotyczyły dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. Uczniowie chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami, które można zaobserwować na dworze, a dotyczą one zwiastunów wiosny. Dzieci poznały pojęcia i zwyczaje, takie jak „przedwiośnie” i ,,topienie marzanny”. Poznały też wiosenne przysłowia. Prace plastyczne obfitowały w różne odcienie koloru zielonego.

W ostatni tydzień marca przenieśliśmy się do krainy fantazji. Mówiliśmy o znaczeniu marzeń i pragnień w życiu dziecka – czy posiadanie marzeń sprawia nam przyjemność, czy marzenia są potrzebne w naszym życiu. Uczniowie poznali takie pojęcia jak: fikcja, marzenia, wehikuł czasu, przez co rozwijali wyobraźnię i twórcze myślenie. Uczniowie wykonali prace plastyczne związane ze swoimi marzeniami.

W marcu kontynuowaliśmy realizację czterech projektów: „Jak to powiedzieć? Jak to napisać?”- czyli trudne słowa nie takie trudne. Uczniowie ćwiczyli wymowę i pisownię słów, które brzmią bardzo podobnie. „Coś z niczego, czyli recyklingowy zawrót głowy” w ramach, którego dzieci wykonywały prace plastyczne z materiałów z recyklingu. ,,Moje czasopismo’’, którego założeniem jest zachęcanie do czytania przez dzieci czasopism, rozwiązywania krzyżówek, wyszukiwania ukrytych elementów i czytania ciekawostek oraz ,,Z dziećmi w świat przysłów’’ gdzie uczniowie poznają znaczenie różnych przysłów z których korzystają na co dzień.

Rozpoczęliśmy też kolejny projekt: „W świat turystyki górskiej. Łańcuchy górskie w Polsce i Europie”, którego celem jest zapoznanie uczniów z tematyką gór, czyli jak przygotować się do górskiej wędrówki, gdzie w Polsce są góry, przedstawienie największych pasm i łańcuchów w Polsce i Europie, jak czytać mapę turystyczną.

Podczas popołudniowych Poczytajek słuchaliśmy: B. Gawryluk „Baltic – pies, który płynął na krze”, T. Justyniarski „Psie troski”. Czytaliśmy też „Dzieci z Bullerbyn” A. Lindgren, „Afryka Kazika” Ł. Wierzbickiego. Zaczęliśmy kolejną część przygód Mikołajka pt. „Nowe przygody Mikołajka” S. Goscinnego.

Wyszukaj

tekst alternatywny

Zakątek SK Caritas

tekst alternatywny

e-Świetlica

tekst alternatywny

e-WF

tekst alternatywny

Szkoła uczestniczy w programie:

Skip to content