klasy I

Luty rozpoczęliśmy wspomnieniami z ferii zimowych. Tworzyliśmy białymi farbami zimowe krajobrazy oraz w związku z rozpoczęciem Olimpiady Zimowej, omawialiśmy sporty zimowe. Wspominaliśmy o zwyczajach karnawałowych w różnych państwach oraz tworzyliśmy barwne maski. Na początku miesiąca w ramach projektu „W świecie nowych słów” poznaliśmy słowo „miłość” skupiając się na przeżywanych emocjach oraz gestach świadczących o sympatii.

W drugim tygodniu w związku ze świętem zakochanych powstały liczne dekoracje walentynkowe, które wypełniły przestrzeń naszej świetlicy. W ramach projektu „Pomysłowy Rok” obejrzeliśmy filmy edukacyjne „Dlaczego mam katar i boli mnie gardło?”, a także rozmawialiśmy o zwierzętach domowych i żyjących dziko. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Plan Zoo”. W kolejnych dniach poruszaliśmy temat opieki zdrowotnej nad zwierzętami, wcielaliśmy się w rolę weterynarzy poznając ich specyfikę pracy i wykonaliśmy pracę plastyczną „Rentgen”. Stworzyliśmy lekarstwa dla zwierząt rozwijając wiedzę na temat barw podstawowych i pochodnych, wykorzystując do tego farby oraz strzykawki. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kota poruszyliśmy temat czułości i okazywania uczuć przez zwierzęta oraz przybliżyliśmy potrzeby i zachowania tych zwierząt. Wykonaliśmy zabawki dla kotów, powstały liczne prace plastyczne na ich temat oraz przeczytaliśmy bajkę „Kot w butach”. Z okazji Dnia Pizzy zorganizowaliśmy bieg stacjonarny, w ramach którego realizując poszczególne zadania przechodziliśmy do kolejnych etapów pracy. W toku zabawy poznaliśmy dania regionalne, tworzyliśmy przepis na pizzę oraz rozwijaliśmy umiejętność kodowania.

26 lutego obchodziliśmy Dzień Dinozaura i z tej okazji obejrzeliśmy liczne filmy edukacyjne przybliżające nam historię tych zwierząt. W ramach projektu „W świecie nowych słów” poznaliśmy słowo „archeologia”, przybliżyliśmy rolę archeologii w badaniu prehistorii i dinozaurów. Stworzyliśmy pracę plastyczną przedstawiającą posturę dinozaurów oraz odtworzyliśmy ich kształty za pomocą plasteliny. W ramach zajęć technicznych wykonaliśmy w grupach pracę z wykorzystaniem hula-hop „podwodny świat”.

 W ramach „ Poczytajek świetlicowych” rozpoczęliśmy czytanie książki „8+2 i domek w lesie”, czyli dalsze losy rodzinki „8+2 i ciężarówka”.

Wyszukaj

tekst alternatywny

Zakątek SK Caritas

tekst alternatywny

e-Świetlica

tekst alternatywny

e-WF

tekst alternatywny

Szkoła uczestniczy w programie:

Skip to content