klasy I

Po feriach zimowych rozpoczęliśmy szkolny styczeń od podsumowania przerwy świątecznej. Rozmawialiśmy o sposobach spędzania świąt bożonarodzeniowych oraz tradycjach noworocznych znajdujących miejsce w naszych domach. Tworzyliśmy prace plastyczne, które odzwierciedlały nasze wspomnienia z czasu wolnego. Zmiany zachodzące za oknem zachęciły nas też do rozmowy o bezpieczeństwie i stworzenia rysunkowych kodeksów zabaw zimowych. Rzeczywistość związana z powrotem do szkoły w czasie pandemii wymagała od nas wdrożenia nowych rozwiązań, zasad oraz sposobów pracy. W związku z nadchodzącym Dniem Babci i Dziadka rozmawialiśmy o ich roli w naszym życiu, co dla nas znaczą oraz dziękowaliśmy im poprzez przygotowanie upominków. Stworzyliśmy figurki z modeliny, które przedstawiały zainteresowania dziadków, przygotowaliśmy kartki z życzeniami oraz malowaliśmy ich portrety. 

W kolejnym tygodniu towarzyszył nam temat Kolorowego Karnawału. W ramach karnawału poznawaliśmy kultury z różnych stron świata, narodziny karnawału w Wenecji oraz sposób świętowania w Rio de Janeiro. Poznawaliśmy też ojczyste tradycje i porównywaliśmy je do zwyczajów z innych kontynentów. Tworzyliśmy atrybuty wiążące się z karnawałem, takie jak czarodziejskie różdżki, maski i stroje karnawałowe. Udekorowaliśmy salę balonami i kolorowymi rysunkami. Rozpoczęliśmy w tym czasie cykl poczytajek. Na tapet wzięliśmy książkę „Banda z Burej” Magdaleny Witkiewicz oraz „8+2 i domek w lesie” Ann-Cath Vestly. 

Następny tydzień związany był z Dniem Bezpiecznego Internetu. Rozmawialiśmy o możliwościach związanych z technologią, ale też niebezpieczeństwami, na które możemy trafić. Dyskutowaliśmy o tym, w jaki sposób można spędzać czas przed komputerem oraz czego należy przestrzegać, aby ten czas był bezpieczny dla zdrowia psychicznego i fizycznego. Uczyliśmy się prawidłowej postawy przed komputerem, poznawaliśmy zasady internetowego savoir vivre oraz rozmawialiśmy o okazywaniu szacunku innych użytkownikom. Utrwalaliśmy wiedzę poprzez aplikacje i gry interaktywne. Poznawaliśmy nowe zagadnienia przez filmy edukacyjne i opowiadania. Tworzyliśmy projekty gier internetowych, komiksy oraz prace plastyczno-techniczne wokół tego tematu. 

Tydzień przed 14 lutym poświęciliśmy tematowi Walentynek. Rozmawialiśmy o miłości, szacunku, przyjaźni i okazywaniu sympatii innym. Poznawaliśmy 5 języków miłości Chapmana, sposoby okazywania uczuć przez ludzi i zwierzęta oraz dyskutowaliśmy czy można kochać samego siebie i jak okazywać sobie miłość. Tworzyliśmy „walentynki” dla naszych przyjaciół i nauczycieli, które następnie umieszczaliśmy w Walentynkowej Skrzynce Pocztowej. Ozdabialiśmy salę sercami i tematycznymi plakatami. 9 lutego obchodziliśmy także Dzień Pizzy. Poznaliśmy genezę dania, historię powstania oraz ciekawostki z nim związane. Nawiązaliśmy do zasad zdrowego odżywiania, które również można wykorzystać przygotowując pizzę. W ramach pracy plastyczno-technicznej każdy przygotował autorską pizzę z ulubionymi składnikami. W toku codziennej aktywności rozwijaliśmy wyobraźnię oraz kreatywność poprzez swobodną twórczość malarską. 

W następnych dniach skupiliśmy się na dwóch wyjątkowych świętach, mianowicie na Dniu Kota i Dniu Listonosza. Poznawaliśmy rodzaje kotów, ich zwyczaje oraz różnice między wielkimi kotami, a tymi domowymi. Swoich pupili lub ich wymarzone wizerunki przedstawialiśmy przy użyciu farb w formie wielkoformatowej. Tworzyliśmy też kocie figurki z plasteliny oraz z papierowych tubek. Dzień Listonosza realizowaliśmy przez zabawę dramową w pocztę, wypełnianie listów i pocztówek i gry tematyczne. Korzystając z pogody spędzaliśmy czas na zabawach ruchowych na szkolnym boisku. 

Ostatni tydzień lutego był dedykowany dinozaurom w związku z ich dniem przypadającym na 26 lutego. Dzieliliśmy się swoją wiedzą o prehistorii, gatunkach dinozaurów i sposobach życia oraz czynnikach wpływających na ich wyginięcie. Tworzyliśmy przykład skamieliny z plasteliny i słomek, rysunki ulubionych dinozaurów oraz braliśmy udział w quizach i teleturniejach tematycznych. Przyjrzeliśmy się też mamutom, ich ewolucji oraz poznaliśmy ciekawostki dotyczące wskrzeszania wymarłego zwierzęcia. Stworzyliśmy też dużą figurę mamuta Dimy oraz ozdobiliśmy salę rysunkami naskalnymi na szarym papierze.

Wyszukaj

tekst alternatywny

Zakątek SK Caritas

tekst alternatywny

e-Świetlica

tekst alternatywny

e-WF

tekst alternatywny

Szkoła uczestniczy w programie:

Skip to content