klasy I
Po feriach zimowych rozpoczęliśmy szkolny styczeń od podsumowania przerwy świątecznej. Rozmawialiśmy o sposobach spędzania świąt bożonarodzeniowych oraz tradycjach noworocznych znajdujących miejsce w naszych domach. Tworzyliśmy prace plastyczne, które odzwierciedlały nasze wspomnienia z czasu wolnego. Zmiany zachodzące za oknem zachęciły nas też do rozmowy o bezpieczeństwie i stworzenia rysunkowych kodeksów zabaw zimowych. Rzeczywistość związana z powrotem do szkoły w czasie pandemii wymagała od nas wdrożenia nowych rozwiązań, zasad oraz sposobów pracy. W związku z nadchodzącym Dniem Babci i Dziadka rozmawialiśmy o ich roli w naszym życiu, co dla nas znaczą oraz dziękowaliśmy im poprzez przygotowanie upominków. Stworzyliśmy figurki z modeliny, które przedstawiały zainteresowania dziadków, przygotowaliśmy kartki z życzeniami oraz malowaliśmy ich portrety.
W kolejnym tygodniu towarzyszył nam temat Kolorowego Karnawału. W ramach karnawału poznawaliśmy kultury z różnych stron świata, narodziny karnawału w Wenecji oraz sposób świętowania w Rio de Janeiro. Poznawaliśmy też ojczyste tradycje i porównywaliśmy je do zwyczajów z innych kontynentów. Tworzyliśmy atrybuty wiążące się z karnawałem, takie jak czarodziejskie różdżki, maski i stroje karnawałowe. Udekorowaliśmy salę balonami i kolorowymi rysunkami. Rozpoczęliśmy w tym czasie cykl poczytajek. Na tapet wzięliśmy książkę „Banda z Burej” Magdaleny Witkiewicz oraz „8+2 i domek w lesie” Ann-Cath Vestly.
Następny tydzień związany był z Dniem Bezpiecznego Internetu. Rozmawialiśmy o możliwościach związanych z technologią, ale też niebezpieczeństwami, na które możemy trafić. Dyskutowaliśmy o tym, w jaki sposób można spędzać czas przed komputerem oraz czego należy przestrzegać, aby ten czas był bezpieczny dla zdrowia psychicznego i fizycznego. Uczyliśmy się prawidłowej postawy przed komputerem, poznawaliśmy zasady internetowego savoir vivre oraz rozmawialiśmy o okazywaniu szacunku innych użytkownikom. Utrwalaliśmy wiedzę poprzez aplikacje i gry interaktywne. Poznawaliśmy nowe zagadnienia przez filmy edukacyjne i opowiadania. Tworzyliśmy projekty gier internetowych, komiksy oraz prace plastyczno-techniczne wokół tego tematu.
Tydzień przed 14 lutym poświęciliśmy tematowi Walentynek. Rozmawialiśmy o miłości, szacunku, przyjaźni i okazywaniu sympatii innym. Poznawaliśmy 5 języków miłości Chapmana, sposoby okazywania uczuć przez ludzi i zwierzęta oraz dyskutowaliśmy czy można kochać samego siebie i jak okazywać sobie miłość. Tworzyliśmy „walentynki” dla naszych przyjaciół i nauczycieli, które następnie umieszczaliśmy w Walentynkowej Skrzynce Pocztowej. Ozdabialiśmy salę sercami i tematycznymi plakatami. 9 lutego obchodziliśmy także Dzień Pizzy. Poznaliśmy genezę dania, historię powstania oraz ciekawostki z nim związane. Nawiązaliśmy do zasad zdrowego odżywiania, które również można wykorzystać przygotowując pizzę. W ramach pracy plastyczno-technicznej każdy przygotował autorską pizzę z ulubionymi składnikami. W toku codziennej aktywności rozwijaliśmy wyobraźnię oraz kreatywność poprzez swobodną twórczość malarską.
W następnych dniach skupiliśmy się na dwóch wyjątkowych świętach, mianowicie na Dniu Kota i Dniu Listonosza. Poznawaliśmy rodzaje kotów, ich zwyczaje oraz różnice między wielkimi kotami, a tymi domowymi. Swoich pupili lub ich wymarzone wizerunki przedstawialiśmy przy użyciu farb w formie wielkoformatowej. Tworzyliśmy też kocie figurki z plasteliny oraz z papierowych tubek. Dzień Listonosza realizowaliśmy przez zabawę dramową w pocztę, wypełnianie listów i pocztówek i gry tematyczne. Korzystając z pogody spędzaliśmy czas na zabawach ruchowych na szkolnym boisku.
Ostatni tydzień lutego był dedykowany dinozaurom w związku z ich dniem przypadającym na 26 lutego. Dzieliliśmy się swoją wiedzą o prehistorii, gatunkach dinozaurów i sposobach życia oraz czynnikach wpływających na ich wyginięcie. Tworzyliśmy przykład skamieliny z plasteliny i słomek, rysunki ulubionych dinozaurów oraz braliśmy udział w quizach i teleturniejach tematycznych. Przyjrzeliśmy się też mamutom, ich ewolucji oraz poznaliśmy ciekawostki dotyczące wskrzeszania wymarłego zwierzęcia. Stworzyliśmy też dużą figurę mamuta Dimy oraz ozdobiliśmy salę rysunkami naskalnymi na szarym papierze.