klasy II i III

Pierwszy tydzień kwietnia obfitował w rozmowy na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Próbowaliśmy przypomnieć sobie, jakie są symbole tego wiosennego święta, jakie są tradycje wielkanocne i na czym polegają przygotowania w domach dzieci, a także zastanawialiśmy się czy zajączek wielkanocny, przynoszący prezenty naprawdę istnieje.

Uczniowie podczas zajęć rozwiązywali świąteczne rebusy i krzyżówki a podczas zabaw ruchowych na dworze uczestniczyli w ,,Wielkanocnym biegu z przeszkodami”.

Na zajęciach plastycznych dzieci wykonały takie ozdoby jak: ,,Wielkanocny koszyczek w kształcie zajączka”, ,,Wielkanocna pisanka – jako ozdoba na stół” oraz „Wielkanocne ozdoby wiszące na okno”.

W drugim tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi na temat lotów kosmicznych. Uczniowie dowiedzieli się czym jest kosmos, gwiazdozbiór, planeta, układ słoneczny i droga mleczna. Uczniowie wykonywali prace plastyczne pt.: ,,Kosmonauta” i „Gwieździste niebo”.

Trzeci tydzień pod hasłem ,,Ziemia nasz wspólny dom” był promowaniem i kształtowaniem postaw proekologicznych. Uczniowie zapoznali się z pojęciem i pracą organizacji UNICEF i UNESCO. Pogadanka z dziećmi na temat segregacji śmieci, odnawialnej energii elektrycznej, dbania o czystość powietrza, wody i gleby została zakończona pracami plastycznymi: „Segregujemy śmieci”, „Recyklingowy zawrót głowy”. Uczniowie wykonali także „Odznaki przyjaciela przyrody”.

W czwartym tygodniu rozmawialiśmy o kwiatowej łące. Zapoznaliśmy dzieci z rodzajami i budową kwiatów, procesem ich rozwoju i omówiliśmy rolę owadów w ekosystemie. Wspomnieliśmy także o ochronie łąk jako domach pszczół, motyli i mniejszych zwierząt oraz o dbaniu o środowisko.

Uczniowie podczas zajęć obejrzeli filmy edukacyjne pt. „7 ciekawostek o biedronkach” i „Biedronki – ciekawostki i fakty” oraz oglądali ilustracje z książek pt. „Inwentarz kwiatów” i „O owadach i pająkach”.

Wykonaliśmy prace plastyczną: „Kwiatowa łąka”, „Biedronki na łące”, „Świat owadów w przyrodzie”.

W kwietniu kontynuowaliśmy realizację trzech projektów: ,,Moje czasopismo”, którego założeniem jest zachęcanie do czytania przez dzieci czasopism, rozwiązywania krzyżówek, wyszukiwania ukrytych elementów i czytania ciekawostek, „Z dziećmi w świat przysłów”, gdzie uczniowie poznają znaczenie różnych przysłów z których korzystają na co dzień oraz „W świat turystyki górskiej. Łańcuchy górskie w Polsce i Europie”, którego celem jest zapoznanie uczniów z tematyką gór, czyli jak przygotować się do górskiej wędrówki, gdzie w Polsce są góry, przedstawienie największych pasm i łańcuchów w Polsce i Europie, jak czytać mapę turystyczną.

Podczas popołudniowych Poczytajek słuchaliśmy: B. Gawryluk „Baltic – pies, który płynął na krze”, T. Justyniarski „Psie troski”. Czytaliśmy też „Dzieci z Bullerbyn” A. Lindgren, „Afryka Kazika” Ł. Wierzbickiego. Zaczęliśmy kolejną część przygód Mikołajka pt. „Nowe przygody Mikołajka” S. Goscinnego.

Wyszukaj

tekst alternatywny

Zakątek SK Caritas

tekst alternatywny

e-Świetlica

tekst alternatywny

e-WF

tekst alternatywny

Szkoła uczestniczy w programie:

Skip to content