Zadania dla klas IV – VIII
- Czas na rozwiązanie zagadki: do końca 6 lekcji danego dnia.
- W nauczaniu stacjonarnym odpowiedzi wrzucamy na kartkach podpisanych imieniem, nazwiskiem i klasą, do skrzynki przy pokoju nauczycielskim na I piętrze.
- Uczniowie na nauczaniu zdalnym przesyłają rozwiązania pani Joannie Wojtkowiak przez Teams na prywatnym czacie.
- Zwycięzcami zostają uczniowie, którzy byli najbliżej właściwej odpowiedzi, a nagrodą są plusy z matematyki lub fizyki (prawidłowa odpowiedź i zwycięzca ogłaszane są kolejnego dnia).
Czwartek
Zadanie 4
Obowiązkowa segregacja odpadów dla wszystkich, bez wyjątku, jest wynikiem zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Mniej odpadów na składowiskach to mniejsze koszty dla społeczeństwa i środowiska, lepiej wysegregowane odpady to lepszy surowiec do recyklingu, w efekcie zmniejszamy zużycie surowców naturalnych i poprawiamy warunki do życia dla nas, roślin i zwierząt. Nasza szkoła posiada pojemniki do segregacji śmieci, które znajdziecie m.in. na korytarzach.
Czy zastanawialiście się kiedyś, ile m3 śmieci wspólne produkujemy w ciągu roku szkolnego?
Do udzielenia odpowiedzi na to pytanie, przydadzą się Wam poniższe dane:
- PLASTIK: 1 pojemnik o pojemności 1,1 m3 – 2x/miesiąc
- PAPIER: 1 pojemnik o pojemności 1,1 m3 – 2x/miesiąc
- SZKŁO: 1 pojemnik o pojemności 1,1 m3 – 2x/miesiąc
- ZMIESZANE: 5 pojemników 1,1 m3 1x/tydzień
- ODPADY ZIELONE: 1 pojemnik 0,24 m3 1x/tydzień




